mask

W wielu branżach reklama jest kołem napędowym dla przedsiębiorstw poszukujących nowych odbiorców i rynków zbytu. Choć w dużej mierze akcje reklamowe zostały przeniesione do mediów cyfrowych, to nadal tradycyjne sposoby dotarcia do potencjalnych klientów wyróżniają się dużym zainteresowaniem. Jednym z nich jest montaż reklam na budynkach znajdujących się w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Jakie są najważniejsze zalety takiego rozwiązania? Jakie korzyści wynikają z inwestowania w tradycyjne formy reklamy?

Co warto wiedzieć o reklamie na budynkach?

Na ścianach kamienic, bloków oraz innych budynków znajdujących się w atrakcyjnych lokalizacjach niejednokrotnie można zaobserwować konstrukcje umożliwiające montaż reklam. Ich rozmiar i kształt są uzależnione m.in. od wielkości konkretnego budynku. Czym kierować się przy wyborze miejsca na reklamę znajdującą się na budynku? Jednym z najważniejszych czynników jest lokalizacja, która przeważnie wiąże się z drugim niezwykle ważnym parametrem. To oczywiście szacunkowa liczba osób, do której dotrze przekaz reklamowy. Im bardziej ogólna reklama, tym większe znaczenia ma maksymalna liczba osób, która ją zobaczy. 

W przypadku przekazu kierowanego do wąskiej grupy odbiorców, najlepiej wybrać budynek, który znajduje się w miejscu uczęszczanym przez konkretny segment klientów. Dobrym przykładem jest kamienica zlokalizowana w obrębie lokalnego rynku, na którym są sprzedawane owoce i warzywa. Z dużą dozą prawdopodobieństwa miejsca tego typu są odwiedzane przez osoby zainteresowane zdrowym stylem życia. Z tego powodu montaż reklam dotyczących tej tematyki może okazać się strzałem w dziesiątkę.

W jaki sposób montuje się billboardy na elewacji budynku? 

W większości przypadków montaż billboardów jest związany z pracą na wysokości. Usługi tego typu są świadczone przez alpinistów przemysłowych posiadających odpowiednie uprawnienia. W przypadku niższych budynków przeważnie wykorzystuje się rusztowania lub podnośniki koszowe. Z kolei montaż reklam na wysokich budynkach wymaga dostępu linowego. Alpiniści przemysłowi przed pracą wykonują szczegółowy przegląd używanego sprzętu, a także oceniają stan techniczny konstrukcji, na której zostanie zamontowany billboard. Baner reklamowy jest przytwierdzony do elementów montażowych. Ich liczba i rodzaj są uzależnione od konkretnej konstrukcji. Kolejnym krokiem jest napinanie i sprawdzanie wszystkich punktów montażowych.

Montaż reklam na budynkach - kluczowe korzyści

Tradycyjna forma reklamy nadal cieszy się dużą popularnością. Obecnie nowoczesne drukarnie wielkoformatowe dysponują niezwykle zaawansowanymi urządzeniami umożliwiającymi wydruk billboardów w wysokiej jakości. Dlaczego to jest takie ważne? Przede wszystkim ze względu na fakt, że większość ludzi to wzrokowcy. Z tego powodu warto zainwestować nie tylko w wysoką szczegółowość samego nadruku, ale również porządny materiał zachowujący pierwotny wygląd przez długi czas. 

Choć najczęściej można spotkać reklamy przedstawiające konkretny produkt, usługę lub wydarzenie, to warto zastanowić się nad bardziej złożonym przekazem marketingowym. W praktyce może okazać się, że takie podejście przyciągnie bardziej zaangażowanych klientów i pozwoli budować z nimi długotrwałe relacji. Duża liczba billboardów zamontowanych na elewacjach budynków znajdujących się zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach to najlepszy przykład skuteczności tej formy reklamy. Sprawdzi się ona zarówno w przypadku popularnych, jak i niszowych branż.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.